lördag 28 februari 2009

Present till mamma!



Yngste sonen hemma hos mormor ikväll

Välkommen att kika in så här på lördagsnatten...ops...klockan är visst...00.30...tidig söndag...men du är lika välkommen...kära bloggare!

Mätt, belåten...pigg efter kvällspromenaden...hamnade jag här!
Idag har jag och syrran varit på en nyöppnad loppis, shoppat lite tyg som jag skall sy tygpåsar av och som en värdig avslutning hamnade vi på Kullens handelsträdgård. Jag har inhandlat en kruka som skall vitmålas för 10 kronor, tyg för 300 kronor, två krukor med påskliljor och två buntar röda rosor, kruka och oasis...det senare skall bli en present till mamma! Bilden längst upp.

Åt semla ifrån Svarta Katten i Kungälv hos syrran och Fredrik...älskar deras semla...fluffig bulle med kardemummasting...äkta grädde och Prinsesstårtans gröna marsipan som fyllning...sååååååå god!

Sedan var det kalas hos mamma...som bjöd på kallrökt lax med mandelpotatis, romsås och en fräsch sallad. Till efterrätt blev det Klings blåbärsglasstårta...sedan Melodifestival...som jag inte tyckte var speciellt upphetsande...tyckte Susanne Alvengrens melodislinga var vacker...gillar att själv sjunga sådana men kanske inget för Eurovison Song Contest...
Summan av kardemumman...kanonbra dag!
Nu skall jag sova!
Kramar,
Bella

4 kommentarer:

Lisa Marklund sa...

Vilken mysig dag du haft med många fynd och goooda semlor, det är det bästa jag vet, det är smaskens :-)
Kram på dig och ha en fin söndag
Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter som en riktigt fin dag:)
Stor kram!

Gårdsromantik sa...

Men vad du har lyxat dig!

Härligt!

Verkar vara toppen hos mormor!

Kram Maud

Anonym sa...

varfor inte:)