onsdag 1 april 2009

En känsla av vår!


Solen värmde verkligen min kropp och själ idag...trots att jag mellan 08.00-14.00 upplevde det som om jag vore i ett växthus...och det var verkligen varmt...jag var inte på något vis ensam...näe...det var jag och 40 gymnasieelever åk 3 som gjorde svenska Nationella prov i en paviljong med mååånga fönster...tomat...röd blev jag av värmen...tror jag...kändes i alla fall så! Sedan bestämde jag mig för att kompa ett par timmar...njuta av dagen! Jag åkte hem...planterade om lite växter...rusade runt och busade med hunden, satte mig på trappan och bara njöt! Och vet ni vad...det gör jag nästan aldrig...sitter ned menar jag...för njuter det gör jag av det mesta jag företar mig!
Jag är så himlans glad för att jag lever...att jag får uppleva ännu en vår! Satt en stund förut och läste Sabinas blogg...Sabinas kamp för livet...och en tår rann nedför kinden...för Sabina dog igår och den där kampen känner jag så väl igen!
Love,
Bella

6 kommentarer:

Living by Milla sa...

Det är underbart att våren är här,man törstar efter sol och värme.

Som jag har sagt förut - livet är orättvist! Jag har den ofrivilliga erfarenheten.

Varm kram vännen!

Willewira sa...

Visst är det härligt när värmen kommer och solen skiner!! Underbart!!

Skrattar gott åt din snedtändning av kaffet. :D
Själv kan jag dricka hur mycket som helst, nästan, och ändå sova gott.

När människor får lämna oss för unga... då blir man inte glad. Livet är inte rättvist.
När det kommer nära på det sätt som du fått uppleva och även jag... då blir man tacksam att man lever.
Livet är en gåva att vara rädd om och inte ta för givet.
Så låt oss omfamna det och njuta...

Var rädd om dig min vän!!
Våriga kramar!
Willewira

Willewira sa...

Ps. Skönt att det finns fler med långt hår!! ;)

Kram!!

Celias Spetsar sa...

Ja, jag läste också att Sabina slutat sina dagar här på jorden.
Jag kan förstå hennes ångest, så grymt och ensamt det måste kännas att vara tvungen att lämna sina älskade... och lika grymt att maktlöst stå vid sidan av och låta det ske utan att kunna göra något.

Vi ska vara tacksamma för var dag som vi får andas, njuta, och LEVA livet bland de våra.

Kram Linda

Vardagstugg sa...

vill också ha sol..här snöar det i skrivande stund! jaja, det kommer väl :-)

Vill önska en riktigt trevlig helg!

Annelie

Myownhome sa...

Ja visst är det härligt när våren kommer!!

Det är så sorgligt att höra om människor fått lämna sina nära alldeles för tidigt.

Kram //Johanna