torsdag 24 januari 2008

Våriris i kruka


Besvikelsen över att ha fått ställa in min utställning på Formex börjar ebba ut. Fortfarande har inga krukor kommit men det blir ju spännande den dag de anländer. Förhoppningsvis före Påsk eftersom jag beställt jättestora gula krukor. I augusti då, då skall jag vara redo med min monter...

Nu har det varit grått, grått, grått länge nog... Var är solen? Vårvärmen är ju här!

Jag hämtade i alla fall in några lökar med Iris ifrån rabatten som jag sedan rullade in i mossa. Fäste det hela på aliminiumtråd som jag tryckte ner i min gamla kruka. Tråden för att Irisen skall få dagsljus, (komma närmare fönstret) resultatet blev en svävande mossboll med Iris. Lite vår i hallen blev det, nu får man bara vara tålmodig och vänta på att den skall slå ut i blom.






Inga kommentarer: