torsdag 12 juni 2008

Slumrade till i hängmattan...

Jag överlevde! Det blev en härlig dag och den var all möda värd när dotter stack in huvudet i sovrummet och tackade för att vi gjort god mat, städat och fixat. Hon var sååå nöjd, sa hon belåtet. Det blåste en hel del och var molnigt men vad gjorde det när alla kom och skapade en skön stämning. Idag sitter jag här och luktar på blommorna...femton vackra buketter trängs på husets alla bord...sorterar lite i bokföringen, tittar ut på alla krukor som borde ställas in på lagret men jag lutar mig tillbaka och konstaterar att det får jag göra en annan dag. Egentligen skulle det komma en container till idag men handelsdokumenten verkar vara på villovägar...normalt skulle jag tugga på naglarna och springa fram och tillbaka men inte idag...tänker att jag inte kan påverka det här...kommer förmodligen att personligen få betala straffavgifter (ett par tusen kronor) för hamnplatsen men vet av erfarenhet att jag inte kan påskynda processen...är man i händerna på andra så är man!
Jag vill bara säga att jag inte är en präktig person som styr skutan genom orkaner...jag tar mig ofta vatten över huvudet och endast genom min envishet brukar jag (totalt utsliten) ro projektet i hamn...lovar förstås mig själv att inte utsätta mig för detta igen men ...
Fnissade för mig själv när gästerna undrade hur jag hinner med allt...baka, pyssla, trädgården, företaget...bla, bla, bla..."Ja, sa dottern, hon är lite för pysslig för sitt eget bästa..."

Har idag varit på Nyblom&Kolléns lagerutförsäljning och shoppat lite...kameran är tydligen med dottern ute och spelar basket så jag får visa bilder imorgon.
Kramar från en trööött, gäsp, helt slut,
Bella

1 kommentar:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Vad roligt att det blev så lyckat :)
Jag skulle gärna varit där och smakat på allt gott. Eller kanske skulle jag valt att komma idag och smarrat på eventuella rester i hängmattans lugna famn....?
Kramkram Helena