onsdag 26 mars 2008

Sticklingar&frön i alla hörn...

Jag kan inte slänga växtkraft, där går gränsen... Plockar varje höst in frö ifrån de växter som är fyllda med dem. Smarta trädgårsamatörer sätter in annonser på Odla.nu och säljer sina fröer... men inte jag... kommer på det ungefär samtidigt som de skall ner i jorden. Därför är mitt hem belamrat med brickor och lårar med sticklingar och frösådder. Det är inte snyggt, inte praktiskt men på sikt är det inspirerande...
Jag har nu gått och funderat på om man inte kan hitta på en lösning där både sticklingar, fröer och jag kan trivas.
Två vitrinskåp ifrån IKEA får offras och bli växthus för en tid. Nu skall de först bara målas om - vitt känns som en färg som aldrig kan bli fel och därför har vit färg inhandlats.
Idag blir det före bilder och på fredag får det bli slutresultats bilder (måste ju låta grundfärgen torka ordentligt).

8 kommentarer:

Vardagstugg sa...

kul att ni provade göra sushi själv :-) vill komma med ett smarrigt tips, min favorit makirulle: phiadelphiaost, avokado och lite wasabi...mmm..
Annelie

Änglahem sa...

Allt i Hemmet? hmmm..har jag fått den eller har jag sagt upp prenumerationen...Hjälp jag kommer inte ihåg!! Lätt senil alltså...får kolla upp detta. Men det är ju bra att du själv känner dig nöjd, det är ju det vikigaste! men jag blir ju såååå nyfiken nu!

Kan riktigt se framför mig hur skåpen/växthusen kommer att bli fina som vita! Blir aldrig fel...

Kramar
Ulrika

Sanny och Helena sa...

Vilka coola växthus det kommer bli, höghus!
Kul med tidningen, ska se om jag kan hitta den nästa gång jag handlar. Det måste var jättekul att se dina skapelser när de kommer, jag önskar att jag hade ett kreativt arbete jag också....
Kram H

Sanny och Helena sa...

just det ja, jag la föresten till dig i min länklista nu, hoppas det var OK.
Helena

Linneagården sa...

Hej & Tack för tipsen. Låter ju både fint & fräscht att ha nån tvål eller nåt i asken. Får ställa den på toaletten, kanske.

Å, odling är jag värdelös på....
Lycka till med "projektet"

//madelene

Living by Milla sa...

Tack för din kommentar, jag blev såå glad!
Vilken smart ide att använda vitrinskåpen som växthus ! De kommer bli jättefina i vitt..
Jag får bada i poolen i sommar,vi har badsäsong från maj tom september med vattentemp på ca 27gr. Men det vore skönt med ett bad vintertid också..tänk att man aldrig är nöjd. :-)
Du är varmt välkommen igen!

Kram Camilla

A home far away sa...

Du frågade på min blogg vad Cream an sugar, kom ifrån, det är inte privata tyvärr, och jag såg dem på en australiensisk sida.
Sorry at jag svarat så sent, har haft sjutusen saker att göra känns det som.

Må gott

Färjtorp sa...

Det verkar som att det blir en smart lösning att förvara fröer och sånt i de där skåpen. Kul att se det sen!!

Men oj vad kul att de ville göra repotage hos dig, nu blev jag lite nyfiken på Allt i hemmet... =)

Kram Johanna