söndag 30 mars 2008

Ensam hemma...

Har precis vinkat av familjen... vi skulle egentligen åkt till fjällen (Sälen) allihop på semester men... mina trädgårdsmöbler och lite annat smått och gott som jag väntat på sedan 1 januari behagade dyka upp precis under dessa dagar... alltså får jag vackert stanna hemma...

Med en klump i bröstet sitter jag alltså här klockan fem på morgonen, funderar på att krypa ner i sängen igen men...

Det är roligare att läsa andras bloggar och kliva in i någon annans värld en stund!

Igår började maken och jag förbereda för vårens utställning på baksidan. Det ringde några kunder och frågade om de kunde komma och titta på en rottinggrupp som de blivit förtjusta i, så det är bara att sätta igång! Nästa helg vill jag alltså beställa strålande sol, blå himmel och minst 15 grader varmt - det borde vara säljande...

Usch vad det är tyst och tomt här hemma, endast hundens snarkningar bryter av den totala tystnaden. Igår var huset fullt, mina egna tre barn och kompisar till dem, syrran med sambo och min egen lille "gubbe", då när ljudnivån och skohögen i hallen var som ett berg tänkte jag att det kanske blir skönt ändå med lite ensamhet... Inser att jag inte är en ensamvarg utan är så van vid att huset är fullt av härliga människor att jag efter att ha varit ensam i en timme redan klättrar på väggarna. Jag tror jag skall gå upp och måla lite på mina vitrinskåp!
Vet inte om jag ser ut som boknörden i förra inlägget men med de förutsättningarna man hade så var det så nära jag kunde komma.

6 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!
hoppas du kan njuta av ensamheten ändå.. och du får lite gjort utan att någon stör dig!!
Det är så kul varje gång jag kikar in här och ser din söta Rasmus.. vi hade en precis likadan förut.. precis lika i teckningen och hans namn var oxå Rasmus!!!
Ha dte gott vännen!
kram A-C

Änglahem sa...

Hihi....jag tog boknördstestet....jag var bara 64%*fniss* du är nördigare än mig*hihi*!

Hoppas verkligen du kan försöka njuta av ensamheten lite, i mina öron låter det som rena rama himelriket!! Få gå och pula ensam utan att man har någon som måste ha hjälp heeela tiden....

Har du försäljning hemma, eller vad är det som öppnar?! *nyfiken*

Kramar/Ulrika

Anna (http://ordagranna.blogg.se/) sa...

Grattis till allt spännande som händer! Marknadsföring utan att behöva lyfta ett finger, det är ra det!

Gusess what!? Micael sa just att mitt arbetsrum nog blir klart för inflytt nästa helg!!! Bara elektrikern dyker upp som han ska i veckan så... Sen bjuder jag in till house-warmin modell mindre!

Vi ses!
Kramis

Anna

Millas hem sa...

Hej! Tack så mycket för den långa kommentaren..blev glad! Synd om dig tycker jag som fick vinka av de andra, men det blir inte alltid som man tänkt sig...eller hur?! Sånt är livet!
Det är så kul...för när du skrev Bella kunde jag inte låta bli och le för vår Clara, kallar vi ibland Clara-bella, eller endast Bella, vet inte varför men det bara blir så. Hon reagerar lika mycket Bella som på Clara, det är mest hennes dagiskompisar som tycker att det är lite märkligt!..Men du vet...kärt barn har många namn!
tycker dock lite synd om henne ibland,:) för "stackarn" heter Rosa också efter min mormor. Snacka om att ha fått en massa
ko-namn på halsen!
Trevlig vecka!
Kram Camilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej o tack för allt mysigt du skrivet! hos mig!!!

Men sååå trist du inte kunde hänga med då...men kanske skönt att va själv ett tag!!

ha en underbar vecka..o hoppas du inte känner dig fööör ensam bara!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Färjtorp sa...

hej kikar in, synd att du blev hemma när de andra åker till fjälls!!
Men du får ta vara på tystheten medan du kan =)

Kram Johanna