måndag 25 februari 2008

Mitt lilla utedass...


Vi bygger ju till... sånt tar tid... idag hade tonåringarna en riktig "fight" om toaletten... Då kom jag att tänka på en underbar dag i somras...


Vi var en dag i somras ute på Marstrand, en underbar ö här på Västkusten!
Underbara inredningsaffärer vaknar till liv i sommartid, kläder säljs i roliga botiquer och mysiga caféer slår upp sina portar med servering på bryggan. Minst en gång per sommar måste man dit och bara njuta. Vi bor ca 25 minuter ifrån Marstrand men man drar sig ändå för att åka ut eftersom det är mycket turister där (svårt att få parkering). Sent omsider kom vi iväg i slutet på augusti. Har aldrig varit där så sent, många affärer var på väg att stänga igen inför hösten och vi hamnade mitt i rean. Barnen (18,16 occh 13 år) och make gick in i klädaffärer, provade och handlade. Själv strosade jag runt i väntan på dem. Hittade ett litet galleri, en härlig konstnär och blev kär... i ett litet utedass. Byggt av delar av gamla byggnader ifrån 16-1800-talet som restaurerats eller rivits. Jag slog till direkt och överraskade både mig själv och maken, brukar inte handla för flera tusen i ren impuls men har inte ångrat mig en minut. Jag tänder den varje kväll och mysljuset sprider sin värme i vardagsrum och hall.

Inga kommentarer: