onsdag 23 april 2008

Liseberg Trädgårdsdagar närmar sig...




Jag är lite känd eller kanske ökänd som "hon som rusar fram genom livet i 250 knyck", får mig ibland en rejäl tankeställare när andra refererar till mig som; "tycker du att jag har många järn i elden och pratar snabbt...då skulle du träffa Bella..."
Hmmm, ser inte så bra ut så här på pränt men, jag upplever inte mitt liv som någon slags autobahn. Jag njuter alltid även om jag ofta springer emellan femton projekt. Visst kan jag tycka att det är en aning dumt av mig att inte göra en sak i taget men jag tänker att om alla är igång så hinner jag även om jag kanske måste ta natten i anspråk, men så ser inte varje dag ut! Jag är en snäll chef som faktiskt ger mig ledigt efter en intensiv period!

Nu är det alltså lite stressigt och nervigt, vet inte om jag kommer att lyckas med inredningen av min monter så som jag har ritat upp det hela. Har varit mossinspirerad under en längre tid och såg att det var fler som var det redan på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Köpte för ett par månader sedan en gammal stol som jag skall klä i mossa och smycka med rosor och pärlor. Jag har även tänkt att göra en bit tak i mossa, får se om jag lyckas med någon bra upphängningsanordning...
Jag har beställt en massa perenner, kommer nog att dränka hela tältet med alla dessa blommor men så blir det när man är passionerat inresserad av växter och trädgård. Behöver nog ta hem lite grann snart så att jag kan sätta ihop lite arrangemang i mina jättezinkkrukor.
Lite inspirationsbilder som vi (läs Anna) tog på trädgårdsmässan för min räkning (min kamera låg i gäststugan, var annars?)...
Kramar till er som läser och kommenterar mina inlägg!

9 kommentarer:

Sanny och Helena sa...

Ja, jag vet hur det är att ha många bollar i luften. Men jag tror att du precis som jag känner att det är skillnad på att "bara jobba" och att jobba med en kreativ, skapande process. Det är uppslukande och energigivande på ett härligt sätt. Visst, man blir trött och stressad ibland och måste vila, varva ner, men det ger så mycket att vara i det där "flödet" som man hamnar i
ibland.
Det skulle vara så kul att fara till Liseberg och se din monter och allt annat, men det blir det nog inte tid till. Hoppas att du kommer visa många bilder från ditt verk!
Kram från Helena

Millas hem sa...

Hej!
När är trädgårdsdagarna på Liseberg?
Kram Camilla

Rosen sa...

Mitt i prick, skulle man kunna säga. Trodde inte att du påverkades av mig lika mycket som jag av dig...:)Du är en bra chef, har ju haft dig tidigare så den erfarenheten har jag. Skönt att d kan och tillåter dig att koppla av även om dina 250 knyck är positiva 250 knyck!
Ha en bra speedad dag kram Rosen

Annie - Annalunda sa...

Lycka till på Liseberg! hade gärna kommit och tittat på allt fint du ska visa...och det kommer bli jättebra!

Kram Annie

Ann-Catrin sa...

ja tänk att man rusar på så...jag är nog lite likadan.. idag när jag lagat så mycket mat och precis levererat det....ja vad gjorde jag då.. jo tog fram en stol från vinden och började måla för glatta livet.. just nu är jag som en duracellkanin... som bara går och går...

jagkna bara tänka mig hur fnt du kommer att göra i din
monter..tycker det där med den gamla stolen och mossa och perenner låter så vackert.. glöm inte att ta massa bilder!!

Lycka till nu fina bloggvän!!

kram på dig A-C

Sanny och Helena sa...

Tack, vad gullig du är! Låter kul med pocketkedjebrev, jag brukar ilte gilla kedjebrev heller men är det böcker man får så är det ju en annan femma....:)
tevlig helg, kram Helena

Annie - Annalunda sa...

Hej Bella!

Visst är det min lilla Sessankatt...tittade runt här för att se om jag kunde hitta din...
Här hittar du en bild på min Sessan

Kram Annie

MiaMaria sa...

Hej!

Du är så hjärtligt välkommen att slå dig ner en stund och hämta andan.
Förstår att du har bråda dagar. När är det dags du har säkert sagt det men jag frågar igen....blir ju så nyfiken, skulle ju vara roligt att besöka denna mässa.

Din monter kommer att bli så tjusig, gillar ju mossa och allt man kan skapa i det och den gröna färgen är inte heller fel. Och tillsammans med rosor och pärlor lockar det mig iallafall.....

Och det där med att ha många bollar i luften...jag känner igen mig. Vill ju prova på göra så mycket som möjligt.

Har just nu gjort ett inlägg om rosor, hör ju sommaren till...

Önskar dig härliga dagar i 250 knyck!

Miamaria

MiaMaria sa...

Hej Bella!

Självklart får du beställa 4 st rostavlor av mig, jag blir så glad.... När vill du ha dessa klara min vän?

Ska genast eller i varje fall i kväll skrida till verket och börja göra tavlorna till dig......

Ha´det så gott!
Miamaria